Mar 23, 2009

He Makes Me Happy! =P

Bismillahirrahmanirrahim..
Selawat dan salam buat junjungan besar kita Muhammad s.a.w,
Kita berlindung kepada Allah daripada bisikan setan-setan laknatullah!

Baru pulang dari bilik jiran dan disumpah oleh Mek (bukan nama sebenar) akan berkahwin dengan orang Dabong (sebuah kawasan terpencil di Kelantan).

Dia membuatkan saya gembira. Pastinya bukan Mek, bukan juga mamat Dabong, tapi Dia.
Saya baca surat yang Dia bagi tadi malas-malas.
Bukan saya tak sayang Dia, tapi biasalah.
Baik Spa-Q, drama Melayu atau telenovela latino, mesti ada sahaja orang jahat yang hasut supaya kita tak berapa 'in' dengan orang yang kita sayang.

Surat yang Dia bagi saya memang banyak!
114 surat lagi tau!
Cube anda bagi contoh mana-mana filem cintan-cintun di atas muka bumi ini yang sampai orang bagi surat cinta 114!
Ha??!!! Tak dak kan??!!
Punya Dia sayang kat saya!!
Cuma saya sahaja yang senang terpengaruh dengan orang-orang jahat dalam hidup saya ini.
Dia tahu je ada masa-masanya yang saya tak berapa ingat kat Dia, tapi Dia tetap maafkan saya.
Dia memang generous, forgiving, understanding! *dreamy eyes*

Tadi saya ulang baca surat-Nya yang ke 16, surat yang antara kandungannya bercerita tentang semut.
Dia bagi pesanan khas kat saya di akhir surat tu sebab Dia tahu saya ni memang pendemdam, jahat, busuk hati, hasad dengki dan lain-lain lagi.
Saya taip tau ayat-ayat terakhir dalam surat tu sebab Dia sendiri pesan, Dia lagi suka kalau saya share love letter ni dengan orang lain. Nanti Dia bagi hadiah best! =P

"Dan jika kamu membalas, maka balaslah dengan yang sama dengan seksaan yang ditimpakan kepadamu.
TAPI jika kamu bersabar, sesungguhnya itulah yang lebih baik bagi orang yang sabar.
Dan bersabarlah dan kesabaranmu itu semata-mata dengan pertolongan Allah,
dan janganlah kamu bersedih hati terhadap mereka
dan jangan bersempit dada terhadap tipu daya yang mereka rencanakan.
Sungguh, Allah BESERTA orang-orang yang bertaqwa dan berbuat kebaikan."

(An-Nahl 16:126-128)

Praise be upon You, the One and Only who can make anybody the happiest!
Segala puji buat Kau, Ya Allah, yang menguasai hati-hati manusia!

With lots of love,
Your servant XOXO =p

Wallahulam...

No comments: