Mar 24, 2009

Lagi best dari jumpa menteri atau selebriti!

Dengan nama Allah yang kita sangat-sangat rindui pertemuan dengan-Nya,
Selawat dan salam buat Muhammad s.a.w dan para sahabat baginda,
Kita pohon perlindungan Allah daripada bisikan syaitan laknatullah.

It’s death whether by killing or by cancer; it’s the same thing. Nothing will change if it’s an Apache (helicopter) or cardiac arrest. But I prefer to be killed by Apache”.

Demikian kata-kata Asy-Syahid Dr. Abdul Aziz Rantissi, ketua umum Hamas selepas syahidnya seorang lagi tokoh besar Islam - Syeikh Ahmad Yassin. Dan, insya-Allah, esok di Malaysia, para Muslimah akan berpeluang bertemu dengan balu Asy-Syahid Dr. Abdul Aziz! Sungguh, ramai antara kita teringin sangat mendengar dan melihat dengan mata kepala sendiri Puan Rasya Al-Adluni, seorang wanita yang hidupnya bergelumang dengan dam-dam-dum bunyi bom dan peluh darah para mujahidin. Hidupnya hidup seorang pejuang! Untuk maklumat lanjut - boleh klik di Rijal's Blogroll - blog Ustaz Halim.

Tak ke best jumpe dengan beliau? Memang lagi best daripada jumpa menteri ataupun selebriti! Isyh, memang UMAH jeles lah kepada mana Muslimah yang pergi esok!!! Tapi, tak mengapa! Insya-Allah, kita semua akan berjumpa di dalam Jannah. Walau tak bersua, kita semua punya ikatan yang mengatasi segala-galanya kerana kita semua punya tujuan sama - redha Allah dan merasai nikmat syahid sebagai seorang pejuang! =P

Teringat akan UMAH saat UMAH masuk Tingkatan 4. Nak dijadikan cerita, sekolah UMAH dekat kawasan yang dibantai tragedi Tsunami. Maka, UMAH dan kawan-kawan sekolah yang lain diangkut naik bas pergi satu sekolah lain, sebab Mamanda Menteri Pak Lah nak lawat sekolah tu melawat mangsa tragedi. Ramailah excited sebab nak jumpa beliau, termasuk UMAH sendiri sebab sure-sure orang TV pun akan datang sekali. (Gila glam =P) Dalam lonjakan ke-excited-an, ramai yang sempat keluarkan pendapat politik masing-masing - 'Pak Mahat lagi best dari Pak Lah', 'aku sokong pembangkang' dan lain-lain lagi. Kompang berbunyi dan ramailah kawan-kawan UMAH serbu nak salam Pak Lah. UMAH dan seorang partner-in-crime lekat di tempat kami, sebab walaupun kami ketika itu pengamal jari tengah, kami masih beriman dengan hati bahawa 'pegang tangan lelaki bukan mahram itu haram'. Yang paling tak boleh blah, ada yang tadi bukan main kutuk Pak Lah, terhegeh-hegeh nak cium tangan beliau. Itu tak pe lagi, nanti dah besar jangan jadi kaki ampu menteri dan amalkan korupsi tau!

Bagi yang suka ajak-ajak kita pergi salam VIP, kita patut jawab - Apa pulak aku kena gi jumpe salam dia?! Patut die jumpe aku cakap terima kasih! Aku dah undi dia time pilihan raya! (Kalau VIP tu artis, - Aku AFUNDI die! atau Aku dah beli album dia!)

Moral of the story - jumpa Ustazah Rasya nih insya-Allah lagi best daripada jumpe Pak Lah ataupun Cinta Bunga Lestari! Sebab, berjumpa dengan orang-orang soleh akan meningkatkan iman kita insya-Allah! Apatah lagi, dalam majlis ilmu yang merupakan taman-taman syurga!

Wallahualam! =P

No comments: