Apr 18, 2009

Angah! Kamu bukan sekadar anak mak!

Dengan nama Allah tempat tumpu tuju cinta kita,
Selawat dan salam buat dai agung, Muhammad saw beserta pengikut-pengikut baginda,
Kita pohon perlindungan Allah daripada syaitan laknatullah.

Assalamualaikum, Angah. Dah lama angah tak Voip-skype-ym dengan mak. Ape sibuk bebenor ke blaja kejuruteraan? Makwe ke-13 kamu, yang blaja medic kat Rusia tuh walaupun belum jadi menantu, bukan rajin lagi contact dengan mak. Hari tu, siap minta resepi ayam masak kerutuk kegemaran kamu. Konon nak praktis lah sebelum kahwin dengan kamu tu.

Angah. Ada perkara yang sangat penting perlu mak beritahu kamu ini. Mak harap kamu taklah terkezut beruk lalu merajuk apabila mendengarnya.

Angah! Kamu bukan sekadar anak mak!

Porke??? (kenapa in Spanish)
Pacimu??? (kenapa in Russian)
Pehal??? (kenapa in broken Bahasa)

Mak sangat berharap agar mak mempunyai masa untuk menerangkan selanjutnya. Tetapi malang, mak kesuntukan masa. Bukan kerana mak sekarang tenat mahupun nazak, tapi mak terpaksa pergi membasuh baju dan menyiapkan bekalan makanan. Insya-Allah esok, abah kamu nak bawa mak gi jalan-jalan pergi kilang kristal!! Woha!! Nanti mak sambung cerita ek! Jangan sedih-sedih sangat tau. Mak sengaja kasi kamu suspend ni!

Jaga iman, jaga ummah!

With lots of hugs and kisses,
Mak

*****

Nota editor :

Apakah kaitan awak yang belajar engineering, kita yang belajar medik di Rusia, angah yang belajar engineering dan mak? Jika Angah bukan anak mak, Angah anak siapa? Apakah kesudahan telenovela ini?? Adakah rupa-rupanya awak dan kita adalah adik-beradik?

Jangan ketinggalan episod penutup bagi siri drama 'Bukan...'!
Tayangan khas sempena cuti Hitler ini!

Bagi mereka yang ketinggalan episod-episod lepas, boleh dapatkan setiap episod secara percuma di bawah:

Awak! Bukan sekadar gosok tau!
Awak! Bukan untuk awak tau!
Awak! Bukan sekadar pembuku maa'thurat tau!
Awak! Bukan 'peace no war'!
Awak! Bukan 'peace no war'! (part 2)

Wallahualam....

6 comments:

blogerm said...

salam ziarah.

whoa saspen2.

lea yana said...

olrait.kite tunggu ek iMan..^_^

Ahmedkzaman said...

wa~~
trnanti2..syok smacam..

Anonymous said...

ish angah...
nape lengah2..
habis owang tunggu termengah2..
resah..
maybe angah anak ayah?
penat la tunggu ngah,
gelisah,glabah,
x boleh cepatkah?

ahhhh...sabar je lah,
mesti ade hikmah..

sarahnabila said...

slm~
wohoo..iman, cepat update~ dh balek dr kilg kristal dh tuu..hehee

Anonymous said...

iman belikan kristal utk angah tak? (soalan yg tak menambahkan iman pun...)